Vakantie!! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Joyce Marlous - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Joyce Marlous - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

25 Juni 2014 | Brazilië, São Paulo

Na bijna twee weken werken (en soms echt knetterhard werken) zit onze taak op de Oranjecamping erop. We mogen nu relaxen en vakantie gaan vieren. De zon is gaan schijnen dus dat gaat helemaal goed komen.

Zaterdag moesten we alletwee werken, in de Caiprinhabar en in de feestzaal. Het begon al lekker druk te worden met veel leuke gasten op de camping, erg gezellig. Na het werk besloten we met een hele groep naar een nachtclub te gaan om nog even een potje te gaan dansen. Zo gezegd zo gedaan. De samba-lessen van de avond ervoor hadden hun werk gedaan, de Brazilianen dachten soms dat er hier vandaan kwamen. Het was echt super leuk! Zo leuk zelfs dat we pas rond half 7 de tent inkropen, en het zonnetje al volop scheen. Opzich geen probleem, behalve t feit dat Marlous om 8u weer bij het ontbijt moest werken en Joyce ook niet veel later de tent uit kwam omdat ze levend werd gekookt.
'Ach' dachten we, 'duiken we na t werk nog even een uurtje in bed'. Dat was een leuk plan maar dat werkte voor geen meter. Sterker nog, het werd zó druk met gasten dat we in 1 ruk door hebben gewerkt tot 04.00 uur! Danny de Munk kwam optreden net als de Dikdakkers en Pascal Redeker, dus iedereen had t goed naar z'n zin. In 3 uur tijd hebben we 1000 liter bier weggetapt, wat echt mega veel is, helemaal voor t tempo van de taps waar we hier mee werken ;).
Het was niet alleen voor de gasten een groot feest, maar ook voor ons; wat was het gaaf om dit samen met elkaar te doen!

Om 04.00 uur was de bar nog open maar wij zijn gaan slapen want om 05.45 uur moesten we er weer zijn. Er waren namelijk 700 lunchpakketjes die uitgedeeld moesten worden want om 06.45 uur zouden we met alle gasten en alle crew vertrekken in de Oranje-mars.
Stijf van alle adrenaline en vermoeidheid stonden we klaar in onze oranje outfit om kilometers te lopen. Dit was toch wel heel bijzonder... Een grote kar met muziek, mensen in de gekste outfits, iedereen is uitgelaten en alle toeschouwers die allemaal met je op de foto willen. Wat was dit gaaf zeg?!
Eenmaal bij het metrostation aangekomen, moesten we nog 1,5 uur met de metro, en dan te bedenken dat we alleen maar van zuid-Sao Paulo naar oost-Sao Paulo gingen. De stad in zo immens groot!! Eenmaal op ons eindstation werden we naar t stadion geleid.
Onze EHBO-man van de camping had alleen nog steeds geen kaart voor de wedstrijd. De eerste 3x kon hij zo doorlopen waar je je kaart moest laten zien, maar bij het officiële scan-poortje werd hij (uiteraard) tegengehouden. Door wat zielige blikken van onze EHBO-man, een zielig verhaal en geknipperd met de wimpers van ons, kreeg hij gewoon een kaart. Voor noppes. Echt te bizar.... Dat lukt in Nl nog niet eens met een kaartje voor Artis! Haha!
Helemaal door t dolle heen zijn we feest gaan vieren. Wat n overweldigend iets! Het stadion gaf ons kippenvel... Echt bijzonder dat we erbij waren!

Onze plekken waren prima, we zaten achter het doel waar de 2e helft werd gescoord. Wel op de tweede ring, maar dan nog?! Echt super gaaf! We konden alles prima zien en hebben net als de rest van NL de hele wedstrijd gaan schreeuwen en staan springen. Niet zo hard als de Chilenen trouwens, wat zijn die lui fanatiek als er gezongen moet worden!!

Na de wedstrijd moesten we direct terug naar de camping om weer te werken. Er werd even gedacht dat het net zo druk zou worden als de avond ervoor maar dat viel mee (tegen). Alsnog kropen we om 4.30 uur pas in onze slaapzak omdat alles nog schoongemaakt moest worden.
De volgende ochtend stonden we weer om 8uur bij t ontbijt, t was te warm om nog te slapen... Maar dit was niet erg want Ralf was ook op de camping, kon ik hem mooi onderscheppen bij het ontbijt :). Was gezellig om elkaar te zien en erg leuk dat hij nu een idee heeft hoe het hier is!

Bijna alle campinggasten vertrokken gister helaas naar t vliegveld, de camping stroomde leeg. Hiermee werd ook officieel onze laatste werkdag afgesloten; we kunnen gaan relaxen!! Heerlijk om niets te hoeven, en met een cocktail te kunnen liggen in de zon :)

Om onze vakantie in te luiden zijn we 'S avonds naar Hotel Unique geweest. Voor de liefhebber; google t even op afbeeldingen! Dit hotel heeft een Sky-bar met uitzicht over de stad. Foto's maken werd lastig maar dit beeld gaat nooit meer uit ons hoofd.... Echt ontzettend mooi. Overal om ons heen lichtjes... Naast het uitzicht was ook het eten en drinken een belevenis op zich. We hebben het er goed van genomen en we spraken af niet naar de prijzen te kijken. Maar stiekem hebben we de flessen champagne van 4500 euro toch laten staan ;)

En nu liggen we in de zon op ons luchtbedje. Het is pas 10uur maar al tropisch warm.
Vandaag en morgen zijn onze laatste dagen in Sao Paulo. Daarna vertrekken we met een nachtbus naar Rio om daar nog meer avonturen te beleven. Het is jammer om afscheid te moeten nemen van alle leuke vrijwilligers maar we hebben zin in de rest van de reis!! :)

• 25 Juni 2014 - 15:57

Jolijn:

Ohhhhh helemaal kippenvel..wat een fantastisch verhaal!!!
    Echt super vet om dat te hebben meegemaakt met zijn alle richting t stadion en dan ook nog super plekken..jullie zagen er ook echt heel gaaf uit!! Pffff jullie hebben ook wel echt niet normaal veel gewerkt zeg..Dus die vakantie nu dik verdiend:) geniet van elke seconde schatjes xxxxxxxx

• 25 Juni 2014 - 18:21

Sandra Van Limboon:

Meiden wat vliegt de tijd! Wat hebben jullie je tijd daar al ongelovelijk uitgebuit....wat zullen jullie af en toe moe tot op het bot zijn geweest!!!!! Geniet geniet geniet en denk om jezelf! Wij leven aan deze kant vreselijk met jullie mee en vinden de updates fantastisch....ik ben er echt n beetje bij. N hele dikke knuffel! San

• 25 Juni 2014 - 18:56

Tonnie Bon:

Hoi meiden.

Wat leuk om jullie verslag te lezen,nou de vakantie nu hebben jullie wel verdient hoor.
    Ga lekker genieten en deze ervaring en belevenis neemt niemand jullie meer af.

Groetjes Tonnie

• 25 Juni 2014 - 18:57

Robpa & Cobyma:

Meiden, wat schrijven jullie fantastische en heerlijke verhalen, als je het leest heb je het gevoel dat je er middenin zit !!!!!!!!!
    Leuk die gezelligheid die jullie meegemaakt hebben met de drukke werkzaamheden, reden nu om te gaan GENIETEN !!!!!!!!!
    Ga dat zeker doen saam, en we kijken natuurlijk uit naar het volgende verslag, TOPPIE.
    We zijn best wel benieuwd naar foto's meiden '..............
    Nou super nog genieten, maar houd het voetbal in de gaten, want DE LEEUW staat nog zeker niet in z'n hempieLiefs van ons allen uit De Zilk !!!!!!!!!!!

• 25 Juni 2014 - 19:13

Mandy :

Heeey meiden!!! Wat super tof. Toen ik nl- chili keek en zag het oranje vak ging ik jullie steeds zoeken. Maar helaaaas!! :( haha.
    nu nog 2 en halve week vrij en alleen maar mooie dingen bekijken. Heeel veel plezier.. geniet er van!

Tot skypese. Loveyou xxxxxx

• 27 Juni 2014 - 08:16

Annemarie Van Eeden:

Jeetje, meiden wat een verhaal. Super leuk deze belevenissen. Om nooit te vergeten. Geniet er nog maar van en wachten op het volgende verhaal Travelse !!