Vila Madalena - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Joyce Marlous - WaarBenJij.nu Vila Madalena - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Joyce Marlous - WaarBenJij.nu

Vila Madalena

Blijf op de hoogte en volg Joyce

21 Juni 2014 | Brazilië, São Paulo

Gisteravond waren we samen met Nathalie een avond vrij. Onze bardienst was overgenomen dus wij konden met z'n 3-en gaan stappen downtown Sao Paulo.
Eerst hebben we nog 3 crisismomenten overleefd 1) wat moet ik aan? (Wat is droog) 2) wat moet ik aan? (Wat is warm) 3) wat moet ik aan? (Wat is leuk).
Aangezien we een backpack meehebben en die over t algemeen vol zit met kleding wat comfortabel zit, snel droog is en na deze reis weggegooid kan worden was dat nog een hele opgave, maar uiteraard is het gelukt.
Rond half 10 hebben we een taxi gepakt en gevraagd of hij ons naar Vila Madalena kon brengen. Uiteraard! Dat is een taxirit van bijna 45 minuten dus geen enkele chauff die daar nee tegen zegt.

We kwamen uit in een wijk met al-leen maar kroegjes, barretjes en restaurantjes. Super leuk! We werden afgezet voor de deur van een restaurant waar we gelijk verliefd op waren.... Hier móesten we eten. Het was een soort tapasrestaurant en het zag er super leuk uit!
Toen we kaart kregen waren we niet meer te houden... Haha! We bleven bestellen. Bij het personeel was dat niet onopgemerkt gebleven; er stonden steeds meer mensen bij onze tafel om even een kijkje te nemen. Blijkbaar is het niet heel gebruikelijk om de tafel vol te kwakken met 10 verschillende gerechten. Maar wat was t lekker?!?

Na het eten hebben we koffie gedronken, toen was de liefde voor het restaurant helemaal compleet. Het kwam in een soort klein rekje waar een filtertje inging waar je zelf water over moest gieten. Echt tof.
Inmiddels was er een Braziliaan aangeschoven die ons wel wat leuke tentjes wilde laten zien waar we nog een drankje konden drinken. Samen met zijn twee vrienden zijn we op pad gegaan.

We kwamen terecht in een Sambabar. Er stond een band te spelen en de rest van de mensen waren aan het dansen. Echt iedereen staat te dansen, maar ook echt iedereen kán dansen. We hebben 'dansles' gehad van verschillende dames, maar die moves kun je niet leren, maar moet je mee zijn geboren. Desondanks hebben we ons best gedaan ;).

Na een paar uur dansen zijn we swingend de taxi ingestapt, wat n toffe avond! Dit was voor ons écht Brazilie!!