We fall in love with the falls - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Joyce Marlous - WaarBenJij.nu We fall in love with the falls - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Joyce Marlous - WaarBenJij.nu

We fall in love with the falls

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 Juli 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Wat gaat de tijd hier toch enorm snel... Voor mijn gevoel zijn we vanmorgen pas geland in Iguazu terwijl we strax de tas alweer moeten pakken voor Manaus.

Toen we eergister in Iguazu aankwamen stond onze transfer al klaar op t vliegveld; gek om je eigen naam op n bordje te zien :).
Toen we aankwamen in het hotel hebben we direct onze spullen gedropped en zijn we het dorpje in gegaan. Het was niet veel, maar goed, hadden we dat ook gelijk gezien. In de avond moesten we volgens de locals gaan eten bij Churrasco, een bbq-restaurant op de hoek bij hotel.
Toen we naar binnen gluurden bekroop ons het gevoel van 'vreetschuur' maar we hebben toch doorgezet ;). Er stond een lang saladebuffet in een grote TL-verlichte zaal waar mannen met spiesen vlees rondliepen. Als je iets wilde sneden ze aan tafel een stukje voor je af.
De rumbsteaks, porkchops, chickenhearts en filet mignons vlogen ons om de oren maar de gegrilde ananas met kanaal blijft toch onze favoriet. Echte Brazilianen zullen we nooit worden ;).

De volgende ochtend moesten we in no time ons ontbijt wegwerken want we werden op tijd opgehaald om naar de watervallen aan de Braziliaanse kant te gaan.
In ongeveer 1,5 uur loop je langs de waterkant en heb je de meest mooie uitzichten. Echt fantastisch. We waren warm aangekleed met jassen, truien en sjaals en eerlijk is eerlijk; we hadden ze nodig. Door al het opspetterende water en mistdampen kan het best fris zijn.
We hadden echt zoveel mooie dingen gezien en inmiddels ook een nat pak gehaald maar we wilden meer... We wilden een vlucht in de helicopter boven Iguazu!

Eenmaal in de rij voor een vluchtje hoefden we niet eens zo lang te wachten. Voor we het wisten mochten we al instappen en we hadden ook nog eens de beste plaatsen naast de piloot! Het was voor ons beiden de primeur in een helicopter; dat hebben onze medepassagiers geweten ;) hahaha.
Vanuit de lucht is het ineens zó anders... Ontzettend mooi, heel compact. En om in 1 oogopslag 275 watervallen te zien... Daar krijg je echt kippenvel van!

Na al deze indrukken waren we kapot! Blijkbaar had het veel energie gevreten. We vielen rond 17.00 in slaap en schrokken rond 21.00 wakker. Het leek ons verstandig om even wat te gaan eten aangezien we anders midden in de nacht een knorrende maag zouden hebben.
We belandden weer bij een bbq-restaurant ondanks dat we ons heilig hadden voorgenomen om bij iets 'gezelligs' te eten. Ach, het was dichtbij, lekker en ook nog eens belachelijk goedkoop.

Na een uur lagen we weer in bed en konden we onze nacht volmaken. Heerlijk geslapen en genoeg energie opgedaan voor de nieuwe ervaring; de watervallen bekijken vanuit Argentinië.

Volgens velen is dit de mooiste kant om de watervallen te bekijken maar wij hadden de helicoptervlucht natuurlijk al gehad. We konden ons niet voorstellen dat dit het zou overtreffen.
Nou niets is minder waar.... Wat fantastisch!! Aan deze kant loop je er achterlangs, onderdoor, voorlangs, overheen... We hebben zelfs letterlijk ónder de regenboog gestaan, wat magisch!!
Aan het einde van de watervallen heb je 'The Devils Throath'. Hier vinden de watervallen van de twee landen elkaar. Op dit punt is het geweld van het water enorm. Zo enorm dat de brug die hiernaartoe leidt vorige week is weggespoeld. Blij dat wij er vandaag pas staan ;)

Iguazu is 1 van de 7 wereldnatuurwonderen, en wij snappen dit volledig. De kracht van het water, de snelheid, het geluid, de geur en het opspetterende water... Het is moeilijk te omschrijven, maar het is zo bijzonder!

Wat een ervaring en wat een geluk dat we dit hebben mogen zien... Benieuwd wat ons na morgen te verwachten staat in de jungle van Manaus. Tot snel!

• 03 Juli 2014 - 23:28

Mandy En Thijs :

Wat super cool.. ben zo benieuwd naar de foto s. Al zal dat zoveel minder zijn dan in het echt.kijk uit voor de enge beestjes in manaus.... hahahah spinnen!!! :p succes.. tot over 11 dagen al weer meiden!! Dikke kus ons

• 09 Juli 2014 - 14:01

Nicolas:

Hey!
    Een beetje zoekwerk heeft ons op jullie blog over brazilie gebracht.
    We zijn de belgen die op hetzelfde ogenblik aan Christo stonden.
    Via deze weg wil ik jullie bedanken voor de foto's die jullie namen, een leuke herinnering voor ons.
    We hebben ook enkele foto's van jullie met uitzicht over de stad.
    Indien jullie deze graag toegestuurd krijgen, laat gerust weten hoe ik ze jullie kan bezorgen.

grts
    Nicolas, Koen, Hans, Wesley