Bye bye Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joyce Marlous - WaarBenJij.nu Bye bye Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joyce Marlous - WaarBenJij.nu

Bye bye Rio

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 Juli 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

We staan alweer op het punt om Rio te verlaten. Wat ontzettend jammer is want dit is een stad waar je weken kunt rondzwerven zonder je te vervelen; wat n wereldstad! Mooi, kleurig, vriendelijk, warm en écht heel gezellig. Laten we het afkloppen, maar alle horrorverhalen over Rio en andere steden lijken wel fictie, zo aardig en behulpzaam als iedereen juist is.

Eergisteren zijn we verplaatst van het ene huis bij 2 vrouwen naar een ander huis bij 2 mannen. Dit huis is nóg mooier en leuker dan het vorige huis... Inrichten kunnen Brazilianen als de beste.

Deze dag speelde ook Nederland en stonden wij op Fan Fest aan de Copacabana. Ik hoef vast niet uit te leggen hoe spannend en hoe fantastisch de wedstrijd verliep.
Toen we aankwamen op Copacabana hebben we eerst even ontbeten aan de kant van de weg met een cocosnoot, n tosti en n halve liter watermeloensap. Even wat vocht erin want het was nu al super warm...
Eenmaal binnen op t Fan Fest vonden we direct onze vrienden waar we mee hadden afgesproken. Gelukkig maar want tussen 20.000 fans is t lastig zoeken naar iemand die 'iets Oranjes' aan heeft ;).
Het werd warmer en warmer en er gingen steeds meer kleren uit. Liters water werden er continue besteld dus de spanning en de warmte konden we handelen... Net aan in ieder geval.
Inmiddels stonden we met een groep van 30 bekenden bij elkaar.
Wat een zenuwslopende dag... Maar wat een feest en ontlading aan het einde...

Na de wedstrijd zijn we niet verder gaan feesten met de groep maar zijn we weer onze eigen weg gegaan. Eerst even lekker wat gegeten (vlees, vlees en nog eens vlees) en toen geslenterd door de stad en over de markt. Onze voorraad souvenirs weer aangevuld, dus maken jullie je geen zorgen ;)

Toen we terug waren bij t huis zijn we direct gaan douchen want al t zweet, zand en bier van de wedstrijd moest er nu toch echt af, wat voelden wij ons vies!
In de avond hebben we een chill-avond gehouden. Wat was dit heerlijk! Na alles drukte van de middag en warmte van de hele dag was t heerlijk om op de buitenplaats te zitten. In alle stilte keek je uit over de stad waar alle drukte door de lichtjes nog kenbaar werd... Soms is het fijn om even alleen met jezelf te zijn.

De volgende ochtend zijn we op tijd op pad gegaan. We wilden nog zoveel in zo weinig tijd!
We hebben nog een tripje gemaakt naar de Suikerberg, vanaf dit punt is het uitzicht fantastisch. Je kunt de hele stad overzien. Het was wel een beetje bewolkt en dat was jammer want we hadden Corcovado nog wel even van gelijke hoogte willen zien, maar ja, je kunt niet alles hebben.
Bij de Suikerberg liepen ook kleine aapjes, superklein en superschattig. Dit waren op de Capivara's in SP na de eerste 'echte' wilde dieren die we zagen. Leuk!

We hebben de middag afgesloten in de shoppingmall, en de avond afgesloten bij n Italiaans restaurant. Gelukkig was het weer droog want Rio was net geteisterd door n plensbui en in onze mooie nieuwe jurken hadden we geen zin om nat te worden.
Eenmaal in t restaurant was het super leuk. Hier hadden ze ook al zo'n gave inrichting! We hebben in ieder geval genoeg inspiratie opgedaan voor als we later groot zijn ;). Het eten was heel lekker maar we hadden wel gewoon wijn moeten bestellen in plaats van cocktails... Haha! Oja, en de koffie hadden we ook beter kunnen laten zitten maar het toetje maakte dat weer goed! Ze moeten t daar lekker bij koken houden en niet bij shaken :).

Vandaag gaan we naar Iguazu. Onze tijd in Rio is geweest dus op naar n nieuw avontuur. Heel veel zin in, dus kom maar op. Elke Braziliaans die hoort dat je naar Iguazu gaat kijkt je jaloers aan zo mooi schijnt het te zijn, dus we kunnen niet wachten. Kan er weer iets van de bucketlist af ;)

Tot vanuit het westen! Liefs.

• 01 Juli 2014 - 23:09

Marga:

Hoi meiden, wat een geweldig verhaal weer, nou volgens mij komen jullie echt tijd tekort en vermaken jullie je prima. Fijn dat jullie geen nare dingen meemaken, want de kranten vertellen toch soms wel iets anders.
    De temperatuur is hier wel niet Braziliaans maar de straat is gezellig oranje gekleurd en zaterdagavond gaan we er weer lekker voor zitten.
    We hoeven nu alleen niet meer tussen het publiek te spuren of we jullie soms zien, dat was wel heel grappig vorige week!.

Heel veel plezier en geniet ervan en wat alle moeder zeggen: voorzichtig blijven hé
    Lieve groetjesvan ons vanuit de oranje gekleurde Prunuslaan

• 02 Juli 2014 - 00:04

Thera:

Leuk om deze verhalen te lezen meiden.....super jaloers.....In 2005 waren wij ook in Brasil en is nog steeds by far onze meest geweldige vakantie ooit....
    nu naar Iquazu......te mooi, te indrukwekkend...geniet ervan. Derek is een half jaar in Z-Amerika geweest, prachtige dingen mee gemaakt, maar Iquazu staat ook bij heem heel hoog op de lijst...
    hoor wel wat jullie er van vinden....